DEELNEMINGEN

Momenteel heeft de Change Club vijf deelnemingen en is op zoek naar nieuwe deelnemingen. Ben jij een bevlogen ondernemer met een sociale – duurzame business  en op zoek naar kennis en financiering? Check dan de volgende pagina en meld je aan. Daarnaast werkt de Change Club samen met het Investment Ready Programma van Impact Hub en One Planet Crowd om mogelijke nieuwe deelnemingen te ontdekken.

Overal ter wereld zorgt empowerment van vrouwen voor een exponentieel positief effect op hun leven, hun gezin, de community waarin ze wonen en de maatschappij. Sommige visionairs zien de wasmachine als dé uitvinding van de 20ste eeuw. Vrouwen hoefden geen uren per dag meer te besteden aan het wassen van kleding. Hierdoor kregen zij de mogelijkheid om zichzelf verder te ontplooien.

Maar in India is ‘de was doen’ nog een taak voor de vrouw. Wasmachines zijn te duur voor 90% van de bevolking, of passen niet bij de lokale leefomstandigheden. Water stroomt bijna nergens ‘gewoon’ uit de kraan, en 400 miljoen Indiërs leven zonder elektriciteit.

Gentlewasher brengt verandering in deze schrijnende situatie met het aanbod van een handgedreven laundry assistant, die in enkele minuten 12 tot 15 kledingstukken wast. Hiermee worden tientallen liters (kostbaar en schaars) water bespaard. Bovendien vraagt het wassen veel minder fysieke inspanning en tijd dan de handwas.

In combinatie met het unieke distributiesysteem, waarin vrouwelijke ambassadeurs inkomen genereren met de verkoop van de Gentlewasher, faciliteert Gentlewasher een beter leven voor Indiase vrouwen. En zo voor hun gezin, de community waarin zij leven, en India als geheel.

De Change Club heeft een belang van 7,5% in Gentlewasher van member Coen Vermeer.

www.gentlewasher.com


Discovered

 

 

Wereldwijd vind je getalenteerde ambachtslieden (artisans) die een bestaan proberen op te bouwen door het maken van handgemaakte producten. Van kussenslopen tot sieraden: deze mensen beheersen een vak, alleen is de lokale afzetmarkt vaak te klein om echt een verschil te kunnen maken. Daarnaast zijn steeds meer consumenten bewust bezig met wat ze kopen; zij willen steeds vaker een uniek product.

Discovered gelooft dat mensen zich kunnen ontwikkelen door een eigen succesvolle onderneming te starten en wij willen hier een handje bij helpen. Dit doen we met onze online marktplaats – www.discovered.us – waar artisans uit opkomende markten zelf online winkels kunnen openen en hun producten direct kunnen verkopen aan consumenten wereldwijd. Discovered verbindt consumenten die op zoek zijn naar een uniek product met een mooi verhaal aan artisans die deze unieke spullen maken.

Door de artisans direct te verbinden met de klant en hun afzetmarkt te vergroten zijn zij in staat een eerlijker inkomen te verdienen. Dit heeft een positieve impact op de artisans zelf, hun familie of zelfs voor de community waar ze deel van uitmaken. Discovered noemt dit beyond fair trade.

Seamore - Original Logo PNG

Seamore streeft ernaar om zoveel mogelijk alledaagse producten te vervangen met zeewierproducten.

Het potentieel van zeewier is enorm: als je zeewier zou kweken in 0,05% van de oceanen van onze planeet zou je genoeg eiwitten hebben voor de hele wereldbevolking. Daarnaast is het gezond en een minder milieu-belastend alternatief voor vele soorten voedsel, waaronder vlees.

Seamore werd in 2015 opgericht op basis van een enkel productidee: een zeewier dat er precies uitzag als een groene tagliatelle, die werd gelanceerd als “I sea pasta”. Na het ruilen van koolhydraten voor groenten, vond het bedrijf een zeewier dat na het frituren smaakt als krokant bacon “I sea bacon”. Seamore lanceerde onlangs de allereerste zeewier tortilla wrap in de wereld, en werkt aan zeewier brood, beide met 50% zeewier. Rijst crackers, humus en andere alledaagse producten bevinden zich in de testfase.

Seamore-producten hebben verschillende internationale prijzen voor duurzaamheid, smaak, innovatie gewonnen.

www.seamore.com

Schermafbeelding 2018-06-14 om 20.45.05

CoVadem verkleint de footprint van de binnenscheepvaart, met coöperatief verzamelde data voor slimme waterdiepte- en performance-informatie. Varen met voorkennis, noemt CoVadem dat.
De binnenvaart stoot jaarlijks twee miljoen ton CO2 uit. Maar dankzij CoVadem kunnen schippers nu efficiënter varen en beter afladen. Dat vermindert de CO2-uitstoot en versterkt de concurrentiepositie van de binnenvaart als duurzame vorm van transport.

Loop.a life is hét duurzame kleding en lifestyle merk

Loop.a life is expert en koploper op het gebied van duurzame kleding: als allereerste van Nederland produceerden zij een collectie van 100% gerecycled textiel, afkomstig uit de Nederlandse kleding afvalberg.

A truly circular way

Het hele productieproces van afval verwerving, sorteren, blenden, spinnen tot eindproduct hebben zij zelf in de hand en dit doen zij zo duurzaam mogelijk. Geproduceerd volgens de eigen circulaire standaard “truly circular”. En dat bewijzen zij dubbel en dwars met hun eigen label Loop.a life. Benieuwd wat “truly circular” inhoudt?

www.loopalife.com